Zsanettewellness

CARDIO EDZÉS

Futás, síelés, korcsolyázás, lépcsőzés, evezés, kerékpározás, wave, úszás, hegymászás, labda sportok, táncok, jógák. 

Kardio edzésterv, kardio edzés otthon. Végezzen olyan cardio egyakorlatot, amelyet szivesen végez. A cardioedzés elsősorban a Cardio Vasculáris rendszer – a tüdő, sziv kapacitását növeli, fontos a fogyásban és az általános egészség, jól lét megtartásában. Az edzés segíteni fog Önnek a fogyásban, de akkor lesz a leghatékonyabb, ha erőnléti edzésekkel és egészséges, kalóriaszegény étrenddel kombinálja. A mágikus hármas hosszú távon meg fogja hozni a kívánt erdményeket. Ha a testünk alsó és felső részét is bevonjuk a mozgásba, könnyebb megnövelni a pulzusszámot, és több kalóriát égetünk el

Ha fogyni szeretne, a cardio gyakorlatok fontos részét képezhetik a súlyvesztéshez szükséges fegyvertárnak. A hatékony cardioedzés összeállításakor az első lépés az, hogy megértsük, mit tehetnek ezek a gyakorlatok a testünkért.

  • Hogyan segít a cardioedzés a súlyvesztésben?

Azt már tudjuk, hogy amikor több kalóriát égetünk el, mint amennyit evés útján beviszünk a szervezetünkbe, súlyt vesztünk. A fogyás legjobb módja a zsírégetés, az erőnléti edzés és az egészséges étrend kombinációja. Ugyanakkor a legtöbb fogyasztó program sarokköve a cardio, a cardio, és megint csak a cardio edzés.

  • Miért olyan hatékonyak a cardio, zsírégető gyakorlatok?

A cardio edzés alatt több kalória elégetését teszi lehetővé. A szívverés felgyorsul, ennek következtében erősebben pumpálódik a vér, nehezen lélegzünk, izzadunk, és kalóriát égetünk.

Sok zsírégető gyakorlattal akár 100-500 kalóriát is elégethetünk, attól függően, hogy milyen keményen dolgozunk, mennyi ideig végezzük a feladatokat, és mennyi a súlyunk. A tornagyakorlatok útján történő kalóriaégetés azt is jelenti, hogy nem kell olyan sok kalóriát megvonnunk magunktól az étkezéssel.

  • Milyen gyakran végezzünk cardioedzést?

A cardio gyakorlatokat végezhetjük a hét legtöbb napján anélkül, hogy aggódnunk kellene a sérülések vagy a túledzés miatt.

  • A legjobb zsírégető gyakorlatok

Azt már tudjuk, hogy a zsírégetés fontos a fogyáshoz. De mely gyakorlatok a legjobbak, és valójában mennyit kell csinálni belőlük ahhoz, hogy fogyjunk?

Igazság szerint nincs olyan, hogy legjobb cardio gyakorlat. Az a legjobb, amit rendszeresen végzünk. Tehát fontos, hogy olyasmit találjunk, amit szívesen csinálunk, legyen az futás a szabadban, vagy futópadon, biciklizés szobabiciklivel vagy a szomszéddal, lépcsőzés vagy fűnyírás, a lényeg, hogy szeressük.

  • Mennyi cardio edzésre van szüksége?

Nem könnyű pontosan kiszámítani, hogy mennyi edzésre van szükségünk ahhoz, hogy fogyjunk. Általában megfelelő ajánlás lehet kb. 60 perc mérsékelt vagy magas intenzitású mozgás a hét legtöbb napján. Az igazság azonban az, hogy mennyi kardio edzésre van szüksége az embernek,egyénenként változó, és olyan tényezőktől függ, mint:

·         étkezés útján bevitt kalóriák száma

·         edzések gyakorisága és intenzitása

·         anyagcsere, életkor, nem

·         edzettségi szint

·         a testzsír százalékos aránya és a súly

·         edzésterv

·         krónikus betegségekben való szenvedés